Szerző: Joseph Wresinski
Kategória: Egyéb
ISBN szám: 978-963-31400-4-8
Kiadó: Bencés Kiadó
Kiadás éve: 2010
Oldalszám: 408
Méret: 128x187 mm
Kötés: puhafedeles
3545 Ft
A megrendeléshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!
„Az egyházban nem tudunk egészségesen gondolkozni anélkül, hogy fel ne használnánk, amit a legszegényebbek mondanak nekünk a megalázott emberről, a megfeszített Krisztusról.”
A könyv egy katolikus pap hiteles és megrázó beszámolója a nyomor világáról.
Valamikor azt mondták a szegényekről, hogy piszkosak: „Nem tudnak mosakodni.” Ezt én is hallottam, gyerekkorom óta. Ma azt mondják: „Még azt sem tudják, mit kell kezdeni a fogamzásgátlóval.” Ezt is mondták már akkor is, amikor anyám fiatal volt, de csak a háta mögött. Mondták róla, mert öt gyermeket szült, akik közül négy maradt életben. De ma a szemébe mondják az illetőnek: „Asszonyom, inkább a terhességmegszakítás mellett kellene döntenie”, és mindezt a gyermekek füle hallatára. Az anyámra tett akkori megjegyzéseket sosem tudtam kiverni a fejemből, s ma is ugyanúgy égetik a szívemet. A mai gyermekek sem felejtenek. Megmarad bennük az az uralkodó érzés, hogy vétkesek, hogy olyan bűnöket követtel el, amelyekre sosem nyernek bocsánatot.
[…]
Számomra a szabad Isten olyan, mint a zuhatag, amely a
totális szeretet aktusában magával ragad mindent, minden életet. Isten szemében
az az ember szabad, aki egyetlen embert sem tekint érdektelennek. Minden
akadályt félresöpör, amely útját állhatná önmaga odaajándékozásának és a másik
megértésének. Isten szabadsága, hogy még a bűn sem jelenthet többé akadályt, és
én mindig úgy gondoltam, hogy a forradalomnak is éppen ezt kell jelentenie: még
maga a bűn sem gátolja meg Istent abban, hogy szeressen bennünket. Még a pokol
sem lehet annyira borzasztó, hiszen Isten nem felejtheti el, hogy a gyermekei
vagyunk.
Isten nem tehet másképp, mint hogy nyitott marad felénk. Ő egészen szabad arra,
hogy nyitott legyen, s hogy ebben elmenjen a végsőkig. Számunkra élet-halál
kérdés, hogy ebben kövessük őt. Nem tudok elképzelni olyan felszabadítási
teológiát, amely ne Szent János kijelentésén alapulna: „Isten Szeretet.” És nem
csak részben az. Ő nem más, mint szeretet. Ugyanígy akkor beszélhetünk az ember
felszabadításáról, ha már ő maga sem más, mint szeretet; ha felszabadult minden
alól, ami gátolja abban, hogy szeresse a másikat a legszegényebbet vagy a
leggazdagabbat. Legutóbb talán nem válaszoltam kielégítően a forradalommal
kapcsolatos kérdésre. Most azt mondhatom, hogy az ilyen, emberek közötti törés
nem létezhet Isten szemében. Jézus Krisztus azért halt meg, hogy ne legyen
ilyen.
A megrendeléshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!