Ezek ám a terapeuták!

A sivatagi atyák lelkivezetése

Ezek ám a terapeuták!

Szerző: Marco La Loggia - Émilie Pécheul

Kategória: Lelkiség
ISBN szám: 978-615-51204-2-8
Kiadó: Sarutlan Kármelita Nővérek
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 111
Méret: 125x180 mm
Kötés: puhafedeles

1300 Ft

Ebből a termékből jelenleg nincs készletünk!

Azok számára, akik spirituális szinten előre akarnak haladni, egy pszichológiai munka jótékony hatású lehet. Kétségtelenül nem mi vagyunk az elsők, akik megértették a pszichológiai munka fontosságát, mégis mi vagyunk az elsők, akik ezt ily módon meg is fogalmazzuk. Meggyőződésünk szerint a történelemben először a kereszténység hozta magával az ember mélyreható és átfogó ismeretét, és nyújtott segítséget, pszichospirituális kísérést teljes gyógyulásához: „Uram, csak egy szót mondj, és meggyógyulok.”

Újraolvasva azokat a válaszokat, melyeket a sivatagi szerzetesek látogatóiknak, világiaknak vagy kezdő újoncoknak adtak, megdöbbenünk üzeneteik időszerűségén. Hiszen az emberi természet valódi szakértői voltak. A sivatagi atyákat végül is „nagyszerű terapeutáknak” nevezhetjük!

(Marco La Loggia és Émilie Pécheul)

Különbség van a belső tapasztalat, illetve annak nyelvi megjelenése között. Amikor megpróbáljuk kimondani azt, amit gondolunk vagy érzünk, beszédünk többnyire általánosításokat, kihagyásokat és torzításokat tartalmaz a tényleges tapasztalatunkhoz képest. Az NLP-ben (Neuro-lingvisztikai programozás) meta-modellnek nevezik azt a kérdezéstechnikát, amellyel a kijelentések mögé kerülve vissza lehet jutni a releváns részletekig, és így feltárhatóvá válik a valódi, belső élmény. A modell részletes útmutatót ad arra nézve, hogy miként lehet felismerni egyes nyelvi jelenségeket, és milyen kérdésekkel lehet hozzáférni a mélystruktúrához.

[…]

A terápiás gyakorlatban a védekező mechanizmusokban gyakran a változás akadálya rejlik. A rövid terápiák, melyek a Palo Alto-i Iskolára vezethetők vissza, megmutatták, hogyan lehet a legkönnyebben eljutni  a páciens erőforrásaihoz, felhasználva a szimbolikus nyelvezet gazdagságát. A metaforának megvan az a képessége, hogy a másik mélységeivel lépjen kapcsolatba, és feltámassza benne a változás képességét, megváltoztassa a nézőpontját, eljuttassa egy látszólag megoldhatatlan szituáció megoldásának megtalálásához. A reklámvilág is erre a szimbolikus belső működésre épül. Azt is elmondhatjuk, hogy az álmok, amint a szimbólumok vagy parabolák is, részei hétköznapjainknak; ez  jobb agyféltekénk működéséről tanúskodik. Figyelnünk kell ezekre a szimbolikus képekre, amelyek – például az álmainkban – segítenek rátalálni a megoldásra.

 

Mit vettek még, akik ezt vették?